Ons houvast en het DNA van onze identiteit

De elementen die samen onze identiteit vormen en tevens laten zien waarin wij ons willen onderscheiden.

•             Pure en authentieke smaken:

Onderscheid op smaak door culinaire ontwikkeling is vanzelfsprekend; pure en authentieke smaken die recht doen aan het karakter van de hoofdcomponent en zich onderscheiden ten opzichte van de steeds verder vervlakte smaak in een markt van massaproducten.

•             Innovatie voor alle zintuigen:

Onderscheid ten opzichte van bestaande producten in het segment waarin wordt aangeboden; tenminste op smaak, maar veelal ook op creativiteit en onderscheid in productkeuze, presentatie en originaliteit. Innovatie is ook (en misschien vooral): gewone dingen bijzonder maken.

•             Transparantie over de bron:

De producten vertellen in hun totstandkoming en hun smaak het verhaal van hun herkomst en de mens en tradities erachter. Soms ook over wat het doet voor je lijf, maar niet in de vorm van gezondheidsclaims. Ze verhalen over hoe eten bedoeld is of soms was, als wij het vergeten zijn.

•             Duurzaamheid vanuit overtuiging:

Wij huldigen het principe dat wij met respect om moeten gaan met de wereld waarin wij leven. Dit doen we door ons continu in te spannen om onze producten te vervaardigen op een wijze die een betere duurzaamheidprestatie laat zien dan het marktgemiddelde (benchmark). Bovendien zijn we hierin transparant zodat afnemers en consumenten continu worden getriggerd. Voor ons is dit een levend model dat continu in beweging en ontwikkeling is. Producten kunnen desgewenst zelfs volledig gecertificeerd zijn.

•             Aanbod gericht, vraaggestuurd:

Sourcing en ontwikkeling worden gedreven vanuit aanbod- en vanuit vraagzijde, zoals ontwikkelingen op consumenten-, marktkanaal- en klantniveau. Zoals wij de markt voeden met product en beleving, zo voedt zij ons met vraag, aanbod en inspiratie.

•             Waarde creëren:

Wij ontwikkelen op eigen kracht en op verzoek van onze klanten en partners in de keten en staan open voor gezamenlijke ontwikkeling waar van toepassing (vraaggestuurd en aanbod gedreven).